Pret in Lloret!

Lieve allemaal,

alweer heb ik een tijdje niets geplaatst. Slecht slecht slecht natuurlijk, maar ik heb nu een goede reden! Natuurlijk had ik in mei mijn examens, dus toen was ik niet actief aanwezig. Maar na je examens ga je natuurlijk op examenreis! En dat is wat ik van 26 mei tot 4 juni heb gedaan, vakantie gevierd in Lloret de mar, Spanje! Natuurlijk zijn hier mooie verhalen ontstaan, hebben we leuke dingen meegemaakt en veel foto’s gemaakt! Die wil ik zeker met jullie delen!

Ik ging op vakantie samen met drie andere vriendinnen. We vertrokken maandag 26 mei om 3 uur s’nachts van huis om naar Schiphol te gaan, en we vlogen om 6 uur s’ochtends al. Het weer was toen we aankwamen gewoon vreselijk, ontzettend harde regen.. Niet echt het weer wat je verwacht als je naar Spanje gaat. We kwamen aan in ons appartement wat op het eerste gezicht nou niet erg luxe leek maar we hebben er uiteindelijk een prima week in gehad! Het zat in de uitgaansstraat en letterlijk 1 minuut lopen van het strand. Ook keek ons balkon op deze straat en je zag vanaf je balkon ook nog eens de zee.
We waren niet echt met zo’n jongerenreis, maar we mochten met sommige activiteiten wel meedoen met Gogo. Dit deden we op dinsdag, namelijk een kroegentocht. Dit is ontzettend leuk om veel mensen uit je eigen land te leren kennen, in ons geval waren dat dus Nederlanders. Toevallig waren we dinsdag middag onderweg naar het strand gevraagd voor een exclusief feest voor Nederlanders, met onbeperkt drankjes en je kreeg een rood, geel of groen bandje om aan te geven of je bezet, aanspreekbaar of vrijgezel(lig) bent. Super leuk concept natuurlijk, dus die woensdag stonden wij lekker te dansen met onze groene, gele en rode bandjes! We hadden afgesproken dat we die donderdag naar Barcelona zouden gaan, maar toen we allemaal om half 3 nog lagen te slapen leek het ons slimmer om het die dag daarna te doen.

Die donderdag ben ik samen met 1 vriendinnetje stiekem meegelopen met een andere kroegentocht, waar we belanden bij een neon paint party, je raad het al. Toen we thuis kwamen zaten we he-le-maal onder het verf en onze kleren, laten we daar maar niet over beginnen. Vrijdag dus op pad naar Barcelona, helaas waren we daar pas rond een uur of 2. Omdat we als eerst een Macdonalds zagen hebben we daar, per ongeluk.., een uur gezet door hun Wi-Fi. Heel slecht natuurlijk, dus om 3 uur zijn we snel de stad in getrokken. Eerst even over de Ramblas en over een soort overdekte markt gelopen. Uiteindelijk ook nog even gewinkeld, want in Nederlands heb je helaas geen Kiko, Tezenis, Calzedonia en Stradivarius. Toen zijn we weer naar huis gegaan, uiteten geweest en hadden we een feest met Feestdjruud. Zaterdag en zondag hadden we niet echt wat bijzonders, gewoon uitgegaan en naar het strand geweest. Die maandag waren we weer naar Barcelona geweest, en hebben we de grote kerk bezocht. Ook wouden we naar het park van Gaudi, maar dat zou nadat je de metro gepakt had nog 20 minuten trappen op lopen zijn en dat was niet echt iets waar we nog veel zin in hadden. Dus hadden we maar weer een beetje rond gestruind door Barcelona.

S’avonds was er een schuimparty in de bekendste club van Lloret, dus daar gingen we naartoe. De dag daarna was alweer de laatste dag, tas inpakken en nog de laatste zonnestralen meepikken op het strand. S’avonds waren we nog uitgeweest, maar om 3 uur s’nachts werden we opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden terwijl we pas om 9 uur s’ochtends vlogen. Dat was een kleine domper, maar dat heeft de pret niet gedrukt. Het enige wat wel een dikke minpunt is, is dat in het vliegtuig ik een acute oorontsteking heb gekregen. Toen ik uit het vliegtuig kwam heeft mijn moeder me gelijk meegenomen naar de dokter. Ik zit nu dus thuis, veilig en wel. Alleen wel met pijnstillers, ontstekingremmers en antibiotica.

Al bij al had ik een heerlijke vakantie met heerlijke tapas, drankjes en vriendinnen.
Liefs Anique

Hier nog twee foto’s van het uitgaan, in 3 woorden samengevat: Pret in Lloret!

ImageImage

0 gedachten over “Pret in Lloret!”