Motivation monday: Maart

1-Maart

We zijn de derde maand van het jaar ingegaan, én het is maandag.. Dat betekend motivation monday! Ik had in de MM van februari 4 doelen voor mijzelf bedacht, en ik vertel later in dit stuk wat mijn doelen voor deze maand zijn. Want ik wil nog steeds een happy-er en fitter persoon worden, dus ik blijf lekker doorgaan!

 

tumblr_nj97wmptNF1t0aao9o1_400tumblr_njylor8g8e1t5l2xjo1_500

Ik zal nog even snel de 4 doelen die ik voor ogen had erbij pakken!

 

1. Het bijhouden van eten in de app my fitness pal
2. 2 tot 3 liter water per dag drinken
3. Op tijd slapen én wakker worden ( ritme krijgen)
4. 2x per week hardlopen en 2x per week zwemmen.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, het is niet allemaal elke dag gelukt. Toch ben ik niet ontevreden, want ik ben wel bewuster geworden en heb ondanks het slechte weer wel gelopen!

tumblr_mrp7e1TS0n1s34hiuo1_500tumblr_n2a43yHBUC1qe7l0zo1_500

1. Het bijhouden van eten in de app my fitness pal

Ik werd hier echt niet goed van, álles opschrijven en wegen en tellen. Ja, ik begrijp dat het goed is om te weten wat je binnenkrijgt maar het is niets voor mij. Sorry voor iedereen die er bij zweert, maar het lukt me (denk ik) ook wel zonder. Plus, ik vergeet het ook nog eens altijd om te doen. Deze ga ik dan ook echt niet voortzetten in maart. Ik vind trouwens wel dat het je bewuster maakt, dus bewust kiezen ga ik wél voortzetten!

tumblr_n52gdhx7jc1rzhufso1_500 tumblr_nk0mujAuNS1tdgyr4o1_500

2. 2 tot 3 liter water per dag drinken

Dit verschilde echt per dag, de ene dag dronk ik minstens 3 liter en de volgende dag kwam ik net aan 1 glas water. Dit moet ik dus wel echt beter gaan voorzetten in maart, zeker omdat ik dus vanaf volgende week elke dag aan het sporten (surfen) ben. Dan moet ik er echt op letten om minstens 2 liter water te gaan drinken.

tumblr_ms5qrtGPvR1s53esno1_500 tumblr_nk22mofamM1tw6sq3o1_500

3. Op tijd slapen en wakker worden (Ritme krijgen)

Ai, deze kunnen we wel gelijk skippen toch? Al hoewel, ik heb twee weken lang echt goed me best gedaan om optijd te gaan slapen! En zeker met mijn wekker zetten is het wel gelukt! Die verschilt nu elke dag tussen half 8 en 10 uur! Ik ga dit doel wel voortzetten!

IMG_1241jippie

 

4. 2x per week hardlopen en 2x per week zwemmen

Ik heb deze weken echt heel veel last gehad van mijn keel, dus ik kon niet zo heel veel hardlopen (Ik krijg namelijk heel veel pijn bij mijn ademhaling en aan mijn stembanden). En ik kreeg weer oorpijn, wat betekende dat ik niet mocht zwemmen. Nou je raad het al.. Ik heb in totaal 2 (van de 8..) keer hardgelopen, en 1 keer gezwommen. Ook ging het sporten thuis niet verdraaid lekker, i.v.m. kniepijntjes. Eindstand, té weinig gesport deze maand. Gelukkig ga ik in maart heel veel surfen, en wil ik in Kaapstad ook veel gaan hardlopen.

tumblr_nhmds3FFUd1qf3lleo1_500

Ik heb deze maand geen lift van binnen gezien, maar telkens de trap gepakt! Dat scheelt toch weer, en ik ben bewust vaker naar buiten gegaan om in ieder geval 30 minuten te wandelen!

Mijn doelen voor Kaapstad zijn dus:

1. Blijven hardlopen
2. 3 liter water per dag
3. Ritme krijgen met slapen/wakker worden
4. Nog bewuster worden van eten

Eigenlijk ga ik toch wel mijn doelen voortzetten, alleen dan op een iets andere manier en op een heel andere plek! Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken! Ik zit er trouwens over na te denken om Kayla Itness te gaan proberen als ik terug kom uit Kaapstad.. Maar dat is nog maar een idee, eerst Kaapstad overleven haha.

Wat zijn jullie doelen?

Liefs,

Anique

0 gedachten over “Motivation monday: Maart”

    1. Maxima park jaa haha! Ik woon daar letterlijk tegenaan, dus voor mij is het echt 1 minuut rennen en ik sta middenin het park. Heerlijk om te sporten vind je niet? Dankjewel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *